توجه به راهنمای خرید کولر گازی کم مصرف می‌تواند به شما کمک کند بهترین محصولات را تهیه کنید و آنها را به محل زندگی و کار خود ببرید. برندهای زیادی در دنیا وجود دارند که هر یک در زمینه تولید کولرهای گازی فعال هستند. بهتر است بدانید با توجه به این موضوع که جهان در حال گرم شدن است، استفاده از این کولرها مد نظر قرار گرفته است و افراد در تلاش هستند، کولری را تهیه کنند که قدرت بسیار زیادی برای تغییر هوای محیط دارد. یکی از مواردی که می‌تواند به شما کمک کند یک کولر گازی کم مصرف را تهیه کنید، توجه به کمپرسوری است که در کولر به کار رفته است. کمپرسورهای پیستونی، روتاری و اسکرال دارای مصرف پایین انرژی هستند و وجود آنها در کولر مصرف انرژی را در آنها کاهش می‌دهد. برای خرید کولر گازی از طریق نمایندگی رسمی جنرال گلد اقدام کنید.

 بهترین کولرهای گازی کم مصرف از نظر برند

در راهنمای خرید کولر گازی کم مصرف، باید به برندهای معتبر و مدل‌های کم مصرف توجه داشته باشید. برخی از برندهای معتبر که مدل‌های کم مصرفی دارند، به شرح زیر هستند:

  • کولر های گازی برند اجنرال: مدل‌های کم مصرف این برند عبارتند از: کولر گازی اینورتر اجنرال 18000 مدل ASGS18LFCA و کولر گازی اجنرال 24000 مدل ASGS24LFCA.
  • کولرهای گازی برند جنرال: مدل‌های کم مصرف این برند عبارتند از: کولر گازی جنرال مدل 30000 و کولر گازی جنرال مدل 18000.
  • کولرهای گازی برند گری: مدل‌های کم مصرف این برند عبارتند از: کولر گازی 24000 گری مدل کول اچ و کولر گازی 12000 گری.
  • کولرهای گازی برند ال جی: مدل‌های کم مصرف این برند عبارتند از: کولر گازی 30000 ال جی و کولر گازی 9000 ال جی.

معرفی کم مصرف ترین کولرهای گازی

در ادامه پرداختن به موضوع راهنمای خرید کولر گازی کم مصرف، بهتر است بدانید که تقریبا تمامی برندهای معتبر دنیا کولرهای کم مصرف را تولید می‌کنند. این برندها به شرح زیر هستند:

  • کولرهای گازی سامسونگ 
  • کولرهای گازی هایسنس 

بسیاری از برندهای ایرانی نیز کولرهای گاز مصرف را تولید می‌کنند که به شرح زیر هستند:

  • کولرهای گازی ایران رادیاتور
  • کولرهای گازی تک الکتریک
  • کولرهای گازی ایساتیس
  • کولرهای گازی اسنوا
  • کولرهای گازی پاکشوما

موارد مهم در خرید کولرهای گازی کم مصرف 

برای اینکه بتوانید راهنمای خرید کولر گازی کم مصرف را مد نظر قرار دهید، بهتر است به موارد متعددی توجه داشته باشید. یکی از مهمترین مواردی که باعث می‌شود کولرهای گازی مصرف پایینی داشته باشند، وجود فیلترهای هوا در این کولرهاست. آنها می‌توانند آلودگی هوا را جذب کنند و اجازه نمی‌دهند که آلودگی وارد موتور شود و در نتیجه، هزینه آن پایین می‌آید. 

عملکرد بی‌صدا 

یکی از مواردی که در راهنمای خرید کولر گازی کم مصرف باید به آن اشاره کنیم، عملکرد بی‌صدای کولر است. کولرهایی که سروصدای کمی دارند، معمولا انرژی کمتری را در مقایسه با کولرهایی که سروصدا تولید می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌دهند و همین امر باعث شده است که این قابلیت به عنوان یک نکته بسیار مهم در خرید کولرهای کم مصرف مد نظر قرار گیرد.

کولر گازی کم مصرف

وجود امکانات مشابه 

کولرهای گازی دارای امکانات زیادی هستند. این امکانات باعث می‌شوند که هوای محیط کنترل شود. به طور مثال، تایمر یکی از مهمترین امکاناتی است که در این کولرها وجود دارد. با استفاده ازا ین گزینه می‌توانید دمای هوا را تنظیم کنید. بر اساس این ویژگی، کولر به صورت دوره‌ای روشن و خاموش می‌شود و در نتیجه، این مسئله می‌تواند از مصرف بالای انرژی جلوگیری کند. یکی دیگر از امکاناتی که در کولرها وجود دارد، گزینه Sleep است. گزینه Sleep نیز می‌تواند به کنترل هوای محیط کمک کند. فعال کردن این گزینه باعث می‌شود که مصرف انرژی پایین بیاید و در نتیجه، هزینه‌ها به میزان بسیار زیادی کنترل می‌شوند. 

فناوری اینورتر 

فناوری اینورتر فناوری جدیدی است که در راهنمای خرید کولر گازی کم مصرف مد نظر قرار می‌گیرد. این فناوری به این صورت عمل می‌کند که با کاهش دمای محیط، دمای کولر نیز کاهش می‌یابد و همین امر نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه‌ها دارد. بنابراین، توصیه می‌شود در زمان خرید کولر، به این مسئله توجه داشته باشید که این فناوری در کولر به کار رفته باشد. 

میزان مصرف انرژی 

کولرهای گازی همراه با برچسب انرژی به فروش می‌رسند. برای اینکه بتوانید به یک کولر گازی کم مصرف دسترسی داشته باشید، باید کولری را خریداری کنید که برچسب انرژی آن بهینه است. اگر متوجه شدید که کولر گازی دارای برچسب انرژی بهینه نیست، توصیه می‌شود آن را خریداری نکنید.

کولرهای گازی تک‌کاره

این روزها، کولرهای گازی به صورت دوکاره و تک‌کاره موجود هستند. کولرهای گازی دوکاره دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی هستند، اما کولرهای گازی تک‌کاره تنها سیستم سرمایشی دارند. تجارب نشان می‌دهند که کولرهای گازی تک‌کاره دارای مصرف کمتر انرژی در مقایسه با کولرهای دوکاره هستند. با توجه به این موارد، توصیه می‌شود برای کاهش هزینه‌ها، به سراغ کولرهای گازی تک‎کاره بروید و برای گرمایش محیط، از وسایل دیگری استفاده کنید.