راهنمای انتخاب ظرفیت متراژ کولر گازی

همه افراد تمایل دارند زمانی که کولر گازی خود را روشن می‌کنند، در مدت زمان کوتاهی، هوا را عوض کند و حس و حال خوبی را به وجود بیاورد. اگر دوست دارید که شما نیز به این خواسته خود برسید و از خرید کولر گازی جنرال گلد رضایت داشته باشید، بهتر است به راهنمای انتخاب ظرفیت متراژ کولر گازی توجه کنید. این مسئله به شما کمک می‌کند کولر گازی را انتخاب کنید که توانایی پوشش محیط را دارد و می‌تواند هوا را در محیط جابجا کند. تولیدکنندگان کولرهای گازی را با ظرفیت‌های متفاوت تولید می‌کنند ( ممکن است کولرهایی را که دارای ظرفیت 9000، 12000 یا 24000 هستند را در بازار مشاهده کرده باشید). هر کدام از این اعداد نشان می‌دهند که این کولرها برای ابعاد خاصی مناسب هستند و خریداران باید به آن توجه داشته باشند. 

دلیل اهمیت متراژ کولر گازی

زمانی که صحبت از راهنمای انتخاب ظرفیت متراژ کولر گازی می‌شود، این مسئله مطرح می‌شود که دلیل اهمیت متراژ کولر گازی چیست! بهتر است بدانید کولرهای گازی بر اساس سیکل تبرید گازی که درون آنها واقع شده است، کار می‌کنند. این کولرها ( با توجه به اجزای داخلی خود) دارای قدرت پرتاب باد هستند که تنها در یک متراژ خاص عمل می‌کنند. در صورتی که شما به راهنمای انتخاب ظرفیت متراژ کولر گازی توجه نداشته باشید، با مشکلات زیر روبرو می‌شوید:

  • عدم خنک شدن محیط: کولر نمی‌تواند محیط را خنک کند و روشن بودن کولر گازی در محیط، بیهوده است. 
  • افزایش قبض برق: زمانی که کولر را با توجه به متراژ انتخاب نمی‌کنید، کولر برای اینکه بتواند محیط را خنک کند، بیشتر کار می‌کند و همین امر باعث می‌شود که قبض برق افزایش یابد.
  • کاهش طول عمر کولر: عدم انتخاب کولر گازی با توجه به متراژ محیط، باعث کاهش طول عمر کولر گازی می‌شود و همین امر می‌تواند مشکلات زیادی را برای افراد به وجود بیاورد.

توان کولر گازی یا BTU چیست؟

یکی از مهمترین مواردی که در راهنمای انتخاب ظرفیت متراژ کولر گازی باید مد نظر قرار دهید، توان گولر گازی یا BTU است. اکنون ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که منظور از BTU چیست. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که BTU ظرفیت سرمایشی کولر گازی در یک بازه زمانی مشخص و در یک متراژ تعیین‌شده است. این عبارت مخفف British Thermal Unit است و به شما کمک می‌کند، کولر گازی خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید.

چگونه ظرفیت کولر گازی را بر اساس متراژ محاسبه کنیم؟

یکی دیگر از مواردی که در راهنمای انتخاب ظرفیت متراژ کولر گازی باید به آن دقت کنید، محاسبه ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ است. برای اینکه بتوانید این فرآیند را به خوبی طی کنید، باید برای هر طبقه از فضای داخلی ساختمان و به ازای هر یک مترمربع، 400 تا 600 BTU ظرفیت در نظر بگیرید. همچنین، اگر اتاق آفتاب‌گیر است، باید این میزان را افزایش دهید و به 600 تا 800 BTU برای هر مترمربع برسانید.

مطالعه بیشتر: هوشمند کردن کولر گازی

عوامل موثر در تعیین میزان ظرفیت کولر گازی

عوامل موثر در تعیین میزان ظرفیت که در راهنمای انتخاب ظرفیت متراژ کولر گازی مد نظر قرار می‌گیرد، به صورت زیر هستند: 

  • آب و هوای محیط: یکی از مهمترین مواردی که توصیه می‌شود تمامی افراد در زمان خرید کولر گازی مد نظر قرار دهند، آب و هوای منطقه است. شما باید مشخص کنید که منطقه شما سردسیر، معتدل یا گرمسیر است. تولیدکنندگان کولرهای گازی برای هر یک از این مناطق کولرهای خاصی را تولید کرده‌اند و این مسئله می‌تواند به شما کمک کند بهترین مدل را خریداری نمایید.
  • اندازه محیط: ظرفیت هر کولر نشان می‌دهد که برای چه متراژی مناسب است. شما ابتدا باید متراژ محیط را مشخص کنید و سپس، بر اساس جدول ، ظرفیت مناسب را انتخاب نمایید.
  • کاربری محیط: یکی از مهمترین مواردی که در راهنمای انتخاب ظرفیت متراژ کولر گازی باید به آن توجه داشته باشید، کاربری محیط است. اگر محیط شما صنعتی است، ممکن است که خرید کولر گازی بر اساس متراژ مناسب نباشد و شما باید به موارد دیگر نیز توجه داشته باشید.
  • میزان رفت و آمد: شاید برای شما جالب باشد که بدانید میزان رفت و آمد در تعیین ظرفیت کولر بسیار اثرگذار است. محیط‌هایی که رفت و آمد بالایی دارند، باید به سراغ کولرهایی بروند که قدرت موتور قوی و ظرفیت بالایی دارند.
  • عایق‌بندی فضا: اگر شما دارای محیطی هستید که به خوبی عایق‌بندی شده است، در زمان خرید کولر گازی با دردسر روبرو نخواهید شد. اما اگر عایق‌بندی فضای شما مناسب نیست، ممکن است مجبور شوید کولری را با ظرفیت خنک‌کنندگی بالاتر خریداری کنید.

 جدول اندازه متراژ کولر گازی

جدول اندازه متراژ کولر گازی که در راهنمای انتخاب ظرفیت متراژ کولر گازی در اختیار شما قرار می‌گیرد، به صورت زیر است:

ظرفیت کولر 

متراژ محیط

9000

12 تا 20ترمربع

12000

20 تا 30 مترمربع

18000

30 تا 45 مترمربع 

24000

45 تا 60 مترمربع

30000

60 تا 75 مترمربع

36000

75 تا 90 مترمربع

48000

90 تا 120 مترمربع

 

راهنمای انتخاب کولرگازی بر اساس متراژ محیط و توان

در بالا، به موارد مختلفی پرداختیم که به شما کمک می‌کنند کولر گازی را بر اساس متراژ محیط و توان انتخاب کنید. موارد دیگری نیز وجود دارند که شما در زمان خرید باید مد نظر قرار دهید تا بتوانید بهترین کولر گازی را به محیط اطراف خود ببرید. این موارد به شرح زیر هستند:

  • برای خرید کولر گازی به نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنید و در زمان خرید، ضمانت‌نامه را از فروشنده دریافت کنید. 
  • زمانی که برای خرید کولر گازی به نمایندگی می‌روید، می‌توانید از حضور کارشناسان بهره‌مند شوید و مشاوره‌های خرید را به صورت کاملا رایگان دریافت کنید. 
  • برای خرید کولر گازی، تحت تاثیر تبلیغات دروغین قرار نگیرد و کولرهایی را که با قیمت‌هایی پایین‎تر از قیمت نرمال به فروش می‌رسند، خریداری نکنید. زیرا ممکن است این کولرها تقلبی باشند و همین امر باعث می‌شود ضرر کنید. 
  • کولرهای گازی باید داری خدمات پس از فروش باشند. قبل از خرید ، در رابطه با این خدمات  اطلاعات خود را بالا ببرید. 
  • نصب کولرهای گاز را به دست متخصصان و کسانی که در این زمینه تخصص دارند، بسپارید.