هوای گرم همیشه معضل بسیار مهمی برای انسان‌ها بوده است و همواره تلاش کرده‌اند با استفاده از تکنولوژی این مشکل بزرگ را حل کنند. کولر گازی تروپیکال یا حاره ای  یکی از محصولاتی است که برای آب‌وهوای بسیار گرم طراحی شده است. این کولر دارای کمپرسور بسیار خاص و ویژه است که در هوای گرم خراب نمی‌شود و می‌تواند به عملکرد خود به شکل بهینه ادامه دهد. همچنین، کولر گازی حاره ای از سیستم اینورتر پشتیبانی می‌کند. سیستم اینتورتر مزایای زیادی برای برای کولر گازی به همراه دارد که از مهمترین آنها می‌توان به مصرف بهینه انرژی و کاهش هزینه برق اشاره کرد. کولر گازی تروپیکال با کد اختصاری T3 شناخته می‌شود. برای خرید کولر گازی جنرال گلد از طریق نمایندگی کولر گازی جنرال گلد اقدام کنید.

ویژگی های کولر گازی اسپلیت حاره ای چیست؟

کولر گازی تروپیکال یا حاره ای ویژگی‌های بسیار متعددی دارد و می‌تواند به افرادی که در آب و هوای بسیار گرم زندگی می‌کنند، کمک کند تا هوای مطبوعی را در اطراف خود به وجود بیاورند. به طور مثال، کولر گازی حاره ای برای کسانی که در جنوب کشور زندگی می‌کنند و هوای نزدیک به 51 درجه سانتیگراد را در تابستان تجربه می‌کنند، گزینه بسیار خوبی است. برخی از ویژگی‌های مهم این کولرها به شرح زیر هستند:

  • طول عمر بالا: کولر گازی تروپیکال یا حاره ای طول عمر بسیار بالایی دارد و شما می‌توانید نزدیک به دو دهه بدون هیچ گونه نگرانی از آن استفاده کنید. 
  • عمکلرد مناسب در دماهای گرم: کولر گازی تروپیکال در آب و هوای بسیار گرم عملکرد خوبی دارد و راندمان آن هرگز کاهش پیدا نمی‌کند.
  • قابلیت کاربرد کمپرسورهای متنوع: در کولر گازی حاره ای می‌توان به سه نوع متفاوت از کمپرسور را به کار برد که بدین شرح هستند:  کمپرسور های پیستونی، اسکرال و روتاری. 

اسپلیت حاره ای و کولر گازی چگونه عمل می کند؟

کولر گازی تروپیکال یا حاره ای از دو یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است که یونیت داخلی در فضای درونی و یونیت خارجی در فضای بیرونی قرار داده می‌شود. یونیت داخلی حاوی گاز مبرد است که از درون آن، شبکه‌ها عبور می‎کنند و زمانی که موتور پنل کار می‌کند، هوای خنک به درون دمیده می‌شود. همچنین، باید بدانید که کولر گازی تروپیکال یا حاره ای دارای فیلترهای آنتی باکتریال است که آلودگی‌های محیطی را جذب می‌کند و اجازه نمی‌دهد هوای آلوده در محیط باقی بماند. قدرت این کولرها بسیار بالاست و می‌توانند هوا را در محیط به جریان بیاندازند و همین امر باعث می‌شود که اکسیژن در محیط بالا برود. برای اینکه بتوانید طول عمر این کولرها را افزایش دهید، بهتر است هر 6 ماه یکبار فیلترهای آنها را بشویید یا تعویض کنید. بررسی دوره‌ای گاز کولر نیز می‌تواند طول عمر آن را به میزان زیادی افزایش دهد.

انواع کولر گازی براساس آب و هوا و موقعیت جغرافیایی

هر منطقه آب و هوای مخصوصی دارد و نمی‌توان یک مدل کولر را در تمامی شهرها به کار برد. به طور مثال، در ایران، مناطق جنوبی هوای گرم و بسیار مرطوب را تجربه می‌کنند، اما هوا در مناطق شمالی بسیار سرد است. به طور کلی، کولر های گازی به سه نوع کلاس مختلف دسته بندی می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • کولر گازی‌های کلاس معتدل (Moderate): این کولرها در شرایط آب‌وهایی معتدل عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهند و با کدگذاری T1 شناخته می‌شوند. استفاده از این کولرها در مناطق شمالی کشور پیشنهاد می‌شود. بازه دمایی این کولرها بین 18 تا 43 درجه سلسیوس است.
  • کولر گازی کلاس سرد (Cold): یکی دیگر از مدل‌هایی که در بازار موجود است و با کد اختصاری  T2 شناخته می‌شود، کولر گازی کلاس سرد است که در دمای بین 10 الی 35 درجه سلسیوس راندمان خوبی دارد. به همین دلیل، استفاده از این کولر برای نواحی بسیار سرد می‌تواند گزینه خوبی باشد.
  • کولر گازی کلاس حاره‌ای یا گرمسیری (Tropical): این کولر که یکی از پرطرفدارترین کولرهای گازی در ایران است و با کد اختصاری T3 شناخته می‌شود، در آب و هوایی که بسیار گرم است به کار می‌رود و می‌تواند بدون محدودیت هوای مطبوع را ایجاد کند.  

کولر گازی تروپیکال یا حاره ای چیست

کولر های گازی ساخته شده کلاس سرد

کولر های گازی ساخته شده کلاس سرد معمولا برای استفاده در مناطقی پیشنهاد می‌شوند که بازه دمایی آنها بین 10 الی 35 درجه سلسیوس است. این کولرها در مناطق سردسیر ایران می‌توانند گزینه قابل قبولی باشند.

کولر های گازی ساخته شده کلاس حاره ای یا گرمسیری

کولر گازی تروپیکال یا حاره ای معمولا برای مناطقی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بازای دمایی آن 21 تا 57 درجه سلسیوس است. به طور مثال، این کولرها در مناطقی مانند خوزستان، خرمشهر، کیش، بندرعباس و بندرلنگه می‌توانند عملکرد خوبی را از خود نشان دهند و به خنک کردن محیط کمک کنند. همچنین، کولر گازی تروپیکال یا حاره ای  دارای ویژگی رطوبت‌زدایی است و اجازه نمی‌دهد که رطوبت هوا مشکلی را برای کسانی که در محیط حضور دارند، به وجود بیاورد.