کاهش مصرف برق کولر گازی

مصرف بالای برق یکی از دغدغه‌های بسیار مهم کسانی است که دارای کولرهای گازی هستند و می‌خواهند هوای اطراف خود را به یک هوای ملایم و مطبوع تغییر دهند. راهکاری متعددی برای کاهش مصرف برق کولر گازی وجود دارند که صاحبان این کولرها، می‌توانند آنها را مد نظر قرار دهند. یکی از راهکارهایی که برای کاهش مصرف برق در کولرهای گازی پیشنهاد می‌شود، عایق‌بندی محیط است. زمانی که هوای سرد از محیط خارج نمی‌شود و هوای گرم از لابلای درزها وارد اتاق نمی‌گردد، کارکرد کولر کاهش می‌یابد و نیاز به کارکرد قوی برای تغییر هوای محیط ندارد. به همین دلیل، توصیه می‌شود تا زمانی که محل خود را عایق‌بندی نکرده‌اید، نباید برای نصب کولر گازی اقدام کنید. برای خرید کولر گازی جنرال گلد از طریق نمایندگی رسمی جنرال گلد اقدام کنید.

چگونه از کولر گازی خود بهینه استفاده کنیم؟

انرژی برق یکی از ارزشمندترین انرژی‌هایی است که در دنیای مدرن تجربه کرده‌ایم. با توجه به این مسئله که برای تولید این انرژی، هزینه‌های زیادی صورت می‌گیرد، باید تلاش کنیم که مصرف برق را کاهش دهیم. کولرهای گازی برق زیادی را مصرف می‌کنند و همین امر به یک چالش بزرگ برای استفاده از این کولرها تبدیل شده است. بهتر است بدانید راهکارهای متفاوتی برای کاهش مصرف برق در کولرهای گازی وجود دارند که در ادامه به بحث و گفتگو در مورد آنها می‌پردازیم.

تنظیم دمای کولر در دمای مناسب 

یکی از مهمترین مواردی که به کاهش مصرف برق کولر گازی کمک می‌کند، تنظیم دمای کولر در دمای مناسب است. شما نباید دمای کولر را در دمای بسیار پایین تنظیم کنید تا هوای محیط بسیار سرد شود. توصیه می‌شود حتی زمانی که هوا بسیار گرم است، دمای کولر را تغییر ندهید. اگر دمای کولر را در یک دمای بسیار پایین تنظیم کنید، هزینه برق مصرفی افزایش پیدا می‌کند. 

سرویس دوره‌ای کولر گازی 

یکی دیگر از مواردی که در کاهش مصرف برق کولر گازی بسیار موثر است، سرویس دوره‌ای کولر گازی است. کولرهای گازی پس از آنکه مورد استفاده قرار می‌گیرند، ممکن است گاز مبردشان کاهش یابد و این مسئله سبب می‌شود که مصرف برق کولر بالا رود. به همین دلیل، زمانی که کولر به صورت دوره‌ای بررسی می‌شود و گاز مبرد آن تزریق می‌شود، هرگز هزینه برق بالا نمی‌رود و شما مجبور نمی‌شوید که پول زیادی را برای پرداخت پول قبض بپردازید.

تعویض فیلتر هوا 

تعویض یا شستشوی فیلتر هوا یکی دیگر از مواردی است که در روند کاهش مصرف برق کولر گازی موثر است. زمانی که فیلترها کثیف شوند، عبور و مرور هوا درون کولر بسیار سخت صورت می‌گیرد. به همین دلیل، موتور به قدرت بیشتری نیاز دارد تا بتواند هوا را عبور دهید و همین امر باعث مصرف بالای انرژی می‌شود. اما با همین کار ساده، می‌توانید مصرف برق را پایین بیاورید.

مطالعه بیشتر: کولر گازی تروپیکال یا حاره ای

توجه به شرایط آب و هوایی 

خرید کولر گازی باید با توجه به شرایط آب و هوایی صورت گیرد. در بعضی از شهرها، آب و هوا گرم و خشک است و در بعضی از شهرها، آب و هوا گرم و مرطوب است. فاکتور رطوبت می‌تواند بر کاکرد کولر گازی اثر بگذارد و شما باید در زمان خرید به این مسئله توجه دشته باشید. بهتر است کولر گازی خود را بر اساس شرایط آب‌وهوای منقطه خود خریداری کنید که در زمان کار کردن، به موتور آن فشار زیادی وارد نشود.

کاهش مصرف برق کولر گازی

توجه به برچسب مصرف انرژی 

شرکت‌های سازنده تلاش کرده‌اند با استفاده از برچسب انرژی، میزان مصرف برق را در کولرهای گازی نشان دهند. بهترین کولرها، محصولاتی هستند که برچسب مصرف انرژی آنها B یا A است. بنابراین، در زمان خرید باید به برچسب انرژی توجه داشته باشید و آن را از برندهای معتبر بازار تهیه کنید.

کاهش مصرف برق کولر گازی و اسپلیت

در کنار تمامی مواردی که در رابطه با کاهش مصرف برق کولر گازی مطرح کردیم، باید بدانید یک روش دیگر نیز وجود دارد که تمامی افراد باید توجه بسیار ویژه‌ای به آن داشته باشند. کولر گازی باید در یک محیط بسیار مناسب نصب شود که بسیاری از افراد آن را نادیده می‌گیرند. کولر نباید نزدیک به پنجره یا منبع گرما باشد. کولر نباید در مرکزی که پخت‌وپز می‌شود، نصب گردد. زیرا ممکن است روغن به درون کولر نفوذ کند و همین امر می‌تواند عملکرد کولر را تحت تاثیر قرار دهد. شما باید یک فضای مناسب را برای کولر پیدا کنید و سپس، آن را نصب نمایید.

 دغدغه زیاد بودن مصرف برق کولر گازی

دغدغه زیاد بودن مصرف برق کولر گازی می‌تواند برای افراد آزاردهنده باشد. اما بهتر است بدانید که این روزها پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که بخش زیادی از این دغدغه از بین رود. توصیه می‌شود برای کاهش مصرف برق کولر گازی، کولرهای خود را در حالت تایمر قرار دهید که به صورت دوره‌ای خاموش و روشن شود. این کار هم به افزایش طول عمر کولر گازی کمک می‌کند و هم می‌تواند هزینه‌های برق را به میزان بسیار زیادی کنترل نماید.