هوشمند کردن کولر گازی

اینترنت بزرگترین اختراعی است که در تمامی سالهایی که انسان بر کره خاکی زندگی کرده است، با آن روبرو بوده‌ایم. اینترنت توانسته است تغییرات زیادی را در مدل زندگی انسان‌ها به وجود بیاورد و همین امر باعث شده است که تصور زندگی بدون اینترنت تقریبا امری نشدنی باشد. شما از زمانی که از خواب بلند می‌شوید تا زمانی که دوباره به رختخواب بازگردید، با انترنت یا موارد وابسته به آن سروکار دارد. در این مقاله نمایندگی رسمی جنرال گلد به بررسی تاثیرات اینترنت بر کولر گازی‌ها می‌پردازد.

اینترنت وارد تکنولوژی شده است و حتی ساخت کولرهای گازی را نیز تحت تاثیر داده است. بهتر است بدانید کولرهای گازی که این روزها در بازار موجود هستند، به دو دسته کولرهای گازی هوشمند و معمولی تبدیل می‌شوند. برای هوشمند کردن کولر گازی، می‌توانید قطعاتی مانند ماژول مجهز به سیستم وای فای را بر روی آن پیاده‌سازی کنید. البته باید بدانید هزینه هوشمند کردن کولر گازی زیاد است و توصیه می‌شود کسانی که به دنبال کولرهای گازی هوشمند هستند، در زمان خرید کولر گازی را انتخاب کنند.

هوشمند کردن کولر گازی

 

 

اینترنت در کولر گازی هوشمند

قبل از آنکه بخواهیم در مورد هوشمند کردن کولر گازی صحبت کنیم، بهتر است نگاهی به این موضوع داشته باشیم که کولر گازی هوشمند چیست. آیا تا به حال پیش آمده است که برای مدتی خانه خود را ترک کرده باشید و زمانی که به خانه بازگشتید، هرم گرمای خانه احساسات شما را خراب کرده است؟! بهتر است بدانید در صورتی که کولر گازی شما هوشمند باشد، می‌توانید به راحتی این مسائل را کنترل کنید.

در کولرهای گازی هوشمند، شما می‌توانید حتی زمانی که در محل نیستید، از طریق موبایل خود وارد نرم‌افزار کولر شوید و آن را خاموش یا روشن کنید. به طور مثال، می‌توانید 30 دقیقه قبل از آنکه از مسافرت به خانه برسید، کولر گازی خود را روشن کنید و هوای خانه را تغییر دهید. با این تکنولوژی، می‌توانید احساسات خوبی را تجربه کنید و دیگر هیچ نوع محدودیتی در زمان استفاده از کولرهای گازی وجود ندارد.

راه اندازی کولر گازی هوشمند از طریق وای فای

 

برای هوشمند کردن کولر گازی به ماژول‌های متفاوتی نیاز دارید که به شرح زیر هستند:

ماژول مجهز به سیستم وای فای: اولین ماژولی که برای هوشمند کردن کولر گازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ماژول مجهز به سیستم وای فای است. با استفاده از این ماژول، کولر گازی به گوشی موبایل متصل می‎گردد.

ماژول کنترل پنل AC: یکی دیگر از ماژول‌های مورد استفاده در کولرهای گازی ماژول کنترل پنل AC است. استفاده از این ماژول به کنترل تمامی فعالیت‌های کولر گازی کمک می‌کند و نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف انرژی دارد. البته باید به این مسئله توجه داشته باشید که این ماژول کمی گران‌قیمت است و افراد باید بودجه لازم را برای خرید این ماژول در نظر بگیرند.

ماژول سیم‌کارت: ماژول سیم کارت عملکرد مشابه به ماژول سیستم وای دارد و می‌تواند گوشی کاربر را به کولر گازی متصل کند. تفاوت این دو ماژول به نحوه اتصال به اینترنت است.

ماژول تشخیص‌دهنده موقعیت مکانی: برای هوشمند کردن کولر گازی استفاده از این ماژول ضروری است و باعث می‌شود که گوشی موبایل به کولر متصل شود و موقعیت مکانی صاحب خانه مشخص باشد.

هوشمند کردن کولر گازی

برنامه ریزی و تنظیم دما در کولر گازی هوشمند

پس از آنکه هوشمند کردن کولر گازی به اتمام رسید، شما می‌توانید از امکانات متعددی که در آن وجود دارد، استفاده نمایید. یکی از مهمترین امکاناتی که در کولرهای گازی هوشمند وجود دارد، امکان برنامه‌ریزی و تنظیم دماست. بهتر است بدانید شما می‌توانید با استفاده از گوشی خود، به کولر گازی متصل شود و دمای مورد نظر خود را تنظیم کنید. حتی، شما می‌توانید گزینه تایمر را در این کولرها فعال کنید. در واقع، می‌توانید به کولر گازی خود برنامه دهید که در چه ساعاتی روشن شود و چه دمایی داشته باشد و در چه ساعتی خاموش شود و دیگر هیچ فعالیتی نداشته باشد. این امر باعث می‌شود که شما تسلط کاملی بر محیط اطراف خود داشته باشید.

تحلیل هوشمند یا اسمارت اسکن در کولر گازی هوشمند

یکی دیگر از امکاناتی که پس از هوشمند کردن کولر گازی بدست می‌آورید، تحلیل هوشمند یا اسمارت اسکن در کولرهای گازی است. با استفاده از این امکانات شما به کولر گازی خود اجازه می‌دهید هر 30 یا 60 دقیقه محیط اطراف را اسکن کند و تشخیص دهد که میزان خنکی چقدر است. با این روش، هزینه‌های به مقدار بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند. به طور مثال، در صورتی که سنسورهای هوشمند کولر گازی تشخیص دهند که دمای هوای محیط به دمای مورد نظر رسیده است، عملکرد کولر را کاهش می‌دهند و همین امر باعث می‌شود که انرژی کمتری مصرف شود. مصرف پایین انرژی هم به نفع محیط زیست است و هم نقش موثری در کاهش هزینه‌ قبض برق دارد.

هوشمند کردن کولر گازی

ریموت در کولر گازی هوشمند

به طور کلی، هوشمند کردن کولر گازی به شما اجازه می‌دهد همه چیز را از راه دور و زمانی که در محل حاضر نیستید، کنترل کنید. در واقع، استفاده از این روش، می‌تواند دغدغه‌ها را کاهش دهد و به افراد اجازه دهد محیط را آنطور که تمایل دارند، کنترل کنند. کسانی که در خانه حیوان دارند، می‌توانند از این مزیت استفاده کنند و محیط مناسبی را برای حیوان خانگی خود به وجود بیاورند. همچنین، هوشمندسازی کولر گازی برای گل‌ها و گیاهان خانگی نیز مزیت است، به ویژه در شهرهای جنوبی کشور که عدم وجود هوای خنک در خانه‌ها ممکن است منجر به پژمردگی گل‌ها و گیاهان شود.

فرمان صوتی در کولر گازی هوشمند

کولرهای گازی هوشمند که اخیرا به بازار آمده‌اند، این قابلیت را دارند که با دستیارهای صوتی هماهنگ شوند و پیام‌های صوتی را تفسیر کنند و سپس، آنها را اجرا نمایند. همچنین، این کولر دارای حسگرهای بسیار پیشرفته‌ای هستند که می‌توانند وجود افراد را تشخیص دهند و سیستم سرمایشی و گرمایشی را بر اساس تعداد نفراتی که در محیط حضور دارند، تنظیم نمایند. به صورت کلی، کولرهای هوشمند مسیر تازه‌ای را پیدا کرده‌اند و دارای امکاناتی هستند که می‌توانند انسان‌ها را شگفت‌زده کنند. وجود سیستم هوشمند در این کولرها استفاده از آنها را بسیار ساده کرده است و همین امر باعث شده است که این کولرها در سراسر جهان طرفداران زیادی داشته باشند.