حالت dry کولر گازی

کولرهای گازی دارای حالت‌های مختلفی هستند و به کاربران اجازه می‌دهند آن را بر اساس نیازهای خود شخصی‌سازی کنند. یکی از حالت‌هایی که در کولرهای گازی وجود دارد حالت dry است. حالت dry کولر گازی باعث می‌شود که سرعت فن به شکل خودکار تنظیم شود. در این حالت، اگر دمای محل از ده درجه سانتیگراد پایین‌تر باشد، کمپرسور به صورت خودکار خاموش خواهد شد. موتور کولر زمانی کار خود را شروع خواهد کرد که دمای محل به عددی بیشتر از 12 برسد. حالت dry کولر گازی مزایای زیادی را برای کاربران به همراه دارد. یکی از مهمترین مزایای این حالت جلوگیری از مصرف بی‌رویه برق است و نقش موثری در کاهش هزینه‌ها دارد. همچنین، این حالت می‌تواند رطوبت را از محیط بزداید. در نتیجه، بیماران تنفسی می‌توانند در یک محیط ایمن باشند و دیگر رطوبت هوا به آنها آسیب وارد نخواهد کرد. برای خرید کولر گازی از طریق نمایندگی کولر گازی جنرال گلد اقدام کنید.

 حالت dry کولر گازی چیست؟

حالت dry کولر گازی همان ویژگی رطوبت‌زدا است و معمولا، زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که رطوبت هوا زیاد است. در فصل تابستان، رطوبت هوا بیشتر از زمستان است و افراد برای ایجاد یک هوای متعادل این گزینه را فعال می‌کنند. همچنین، کسانی که در شهرهای ساحلی زندگی می‌کنند ( به طور مثال شهرهای جنوبی و شمال ایران)، برای کنترل رطوبت هوا می‌توانند از این گزینه استفاده نمایند. در حالت dry کولر گازی، فن کولر در دور پایین عمل می‌کند و کمپرسور نیز بر چرخه سیستم کوتاه‌مدت قرار می‌گیرد و همین امر به از بین بردن رطوبت در محل کمک می‌کند. در این حالت، محدویت در تولید هوای سرد به وجود می‌آید.

حالت خشک یا dry

برخی از افراد در این باره سوال می‌پرسند که آیا حالت خشک یا dry در تمامی کولرهای گازی وجود دارد؟! در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تمامی سازندگان اهمیت حالت dry  را به خوبی می‌دانند و آن را بر روی کولرهای گازی تعبیه می‌کنند. زیرا ممکن است در تمامی شهرها ناگهان رطوبت در محل بالا برود و این مسئله می‌تواند برای کسانی که در محیط هستند، مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. با توجه به تمامی این موارد، شما می‌توانید بدون نگرانی کولرهای گازی را تهیه کنند و از قابلیت‌های آنها در محیط بهره‌مند شوید.

 حالت Dry کولر گازی چگونه کار می‌کند

حالت Dry به صورت مستقیم بر سیستم فن کولر اثر می‌گذارد و کولر را به دمای محیط حساس می‌کند. ممکن است اکنون این سوال برای شما پیش بیاید که چه زمانی باید این حالت را در محیط فعال کنیم؟! معمولا توصیه می‌شود که رطوبت محیط بین  30 تا 50 درصد باشد. اما اگر رطوبت محیط از 50 درصد بالاتر رود، می‌تواند برای افراد آسیب‌رسان باشد و بهتر است که سریعا این حالت در کولر فعال شود تا رطوبت محیط از بین برود و حالت تعادل در فضا برقرار گردد. البته باید بدانید که حالت dry نباید بیش از حد در محیط روشن باشد. زیرا اگر رطوبت هوا بیش از اندازه از بین برود، می‌‎تواند حس بدی را در محیط به وجود بیاورد.

آشنایی با حالت های مختلف کولر گازی

در کنار حالت dry، حالت‌های دیگری نیز در کولر گازی وجود دارند که می‌توانند به متعادل‌سازی محیط کمک کنند. این موارد به شرح زیر هستند:

  • حالت خودکار 
  • حالت اسپلیپ
  • حالت Clean در کولر گازی 
  • حالت Feel
  • حالت Health
  • حالت Eco

زمانی که کولر گازی را می‌خرید، دفترچه راهنما به شما داده می‌شود و تمامی موارد در رابطه با این حالت‌‎ها در آن دفترچه آموزش داده شده‌اند. شما می‌توانید این موارد را مطالعه کنید و سپس، با توجه به شرایطی که در محیط وجود دارد، بهترین حالت را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

کدام یک از حالت های کولر گازی بهتر هستند

یکی از سوالاتی که همواره پرسیده می‌شود در این باره است که کدام‌یک از حالت‌های کولر گازی بهتر است! بهتر است بدانید برای پاسخ به این سوال باید به شرایط محیط توجه شود. اگر گرمای محیط و رطوبت زیاد باشد، توصیه می‌شود از حالت سرد (Cool Mode) استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که دمای محیط متعادل شود و در مدت زمان کوتاه، گرما و رطوبت از بین می‌رود. یکی دیگر از حالت‎هایی که ممکن است در محیط وجود داشته باشد، شرجی زیاد است، در این شرایط، گزینه dry بهترین گزینه خواهد بود. در صورتی که دمای محیط نه گرم است و نه سرد، بهتر است حالت فن کولر گازی را فعال کنید تا هوا در محیط جریان یابد.

بهتر است بدانید پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که حالت‌های مختلفی در کولرهای گازی تعریف شوند و هر یک از این حالت‌ها دارای شرایط خاصی هستند. بنابراین، ابتدا باید شرایط محیطی را در نظر بگیرید و سپس، بهترین مود (Mode) را انتخاب کنید. هرگز، از یک حالت به صورت کلی استفاده نکنید. زیرا دما و شرایط هوا متغییر است و باید تلاش کنید تا با استفاده از این مودها، هوای محیط را متعادل نمایید.