ویژگی کولرگازی مناطق مرطوب و شرجی

هر تکنولوژی جدیدی که وارد زندگی انسان‌ها می‌شود، همراه با مزایا و معایبی است. اما باید بدانید که کولرهای گازی مزایای بسیار زیاد و چشمگیری دارند و همین امر باعث شده است که معایب آنها دیگر به چشم نیاید. گرمای زیاد یا هوای نامطبوع در سراسر دنیا، باعث مرگ‌ومیر افراد زیادی در سراسر دنیا شده است و همین امر نشان می‌دهد کولرهای گازی چقدر توانسته‌اند برای سلامتی انسان‌ها مفید باشند. کولرهای گازی به دلیل وجود فیلترهای آنتی باکتریال، مواد مضر را از هوا جذب می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که این کولرها نقش مهمی در افزایش کیفیت هوای محیط داشته باشند. برای خرید این کولرها باید به آب و هوای محیط توجه شود. مناطق مرطوب و شرجی شدیدا به کولرهای گازی نیاز دارند. در رابطه با ویژگی کولرگازی مناطق مرطوب و شرجی باید بدانید که بهتر است در این کولرها گاز مبرد R410 به کار رفته باشد. 

مطالعه بیشتر: تفاوت داکت اسپیلت و چیلر | چیلر بهتر است یا کولرگازی

انواع کلاس کولرگازی

زمانی که صحبت از ویژگی کولرگازی مناطق مرطوب و شرجی می‌شود، افراد باید به کلاس‌های متعدد این کولرها توجه داشته باشند. به طور کلی، کولرهای گازی در سه دسته  T1، T2 و T3 در بازار وجود دارند. هر کدام از این کولرها برای نوع خاصی از آب و هوا مناسب هستند که به شرح زیر هستند:

  • کولرهای گازی T1 : این کولرها برای آب و هوای معتدل مناسب هستند. 
  • کولرهای گازی T2: این کولرها برای آب و هوای خنک و سردسیر مناسب هستند. 
  • کولرهای گازی T3: این کولرها برای آب و هوای گرمسیر و شرجی مناسب هستند.

بنابراین، برای محیط‌های گرم و شرجی کولرهای گازی T3 بهترین گزینه است.

نحوه مصرف انرژی و برق کولرگازی

یکی از مواردی که همواره در رابطه با کولرهای گازی مد نظر قرار می‌گیرد، نحوه مصرف انرژی و برق کولر گازی است. بهتر است بدانید به طور کلی، مصرف برق در کولرهای گازی بالاست. با وجود این، راهکارهای متعددی وجود دارند که به کاهش برق کمک می‌کنند. کولرهای گازی دارای ظرفیت‌های متعددی دارند. هر چقدر ظرفیت کولرهای گازی بیشتر باشد، میزان مصرف انرژی نیز در آنها بالا می‌رود. با وجود این، توصیه می‌شود که برای خرید کولر گازی به سراغ کولرهایی بروید که برچسب انرژی آنها یا A است یا نزدیک به A است.

چالش و مشکلات کولرگازی در مناطق مرطوب شمال

مناطق شمالی و مرطوب کشور دارای چالش‌ها و مشکلات زیادی هستند و همین امر باعث شده است که خرید کولر گازی برای این محیط‌ها با وسواس و دقت زیادی صورت گیرد. برخی از چالش‌هایی که در این مناطق وجود دارند، به شرح زیر هستند:

  • در این مناطق رطوبت بسیار زیاد است. 
  • در این مناطق گاهی بادهای بسیار شدیدی می‌ورزد و گردوخاک زیادی را به پا می‌کند. 
  • هزینه نگهداری کولرهای گازی در این مناطق بالاست، زیرا ممکن است رطوبت به بخش‌های مختلف این کولرها نفوذ کند و طول عمر آنها را کاهش دهد.
  • گرمای هوا در این مناطق همراه با رطوبت می‌تواند ترکیب بسیار پیچیده‎ای را به وجود بیاورد و خنک کردن محیط را با چالش روبرو کند.

ویژگی مهم کولرگازی ‌های مناطق شرجی

یک ویژگی کولرگازی مناطق مرطوب و شرجی قدرت کولر در پرتاب باد است. با توجه به این مسئله که در این محیط‌ها رطوبت هوا بسیار زیاد است، اگر کولر گازی قدرت مناسب نداشته باشد، نمی‌تواند باد را در هوا گسترش داد. به همین دلیل، توصیه می‌شود برای خرید کولرهای گازی برای این مناطق به برندهای معتبر بازار مراجعه کنید و قدرت موتور را مد نظر قرار دهید.

در ادامه پرداختن به ویژگی کولرگازی مناطق مرطوب و شرجی باید به این مسئله اشاره کنیم که این کولرها باید دارای قدرت رطوبت‌زایی باشند. این کولرها باید بتوانند در کسری از ثانیه، رطوبتی را که در محیط وجود دارد از بین ببرند و همین امر باعث می‌شود که هوا متعادل شود.

مطالعه بیشتر: هوشمند کردن کولر گازی و نحوه کار با وای فای کولر گازی

معرفی چند مدل از کولرهای گازی مناطق مرطوب

برندهای زیادی در بازار موجود هستند که کولرهای مناسبی را برای مناطق گرم تولید می‌کنند و به ویژگی کولرگازی مناطق مرطوب و شرجی توجه دارند. آشنایی با این مدل‌ها بسیار مهم است و باعث می‌شود که شما به یک کولر مناسب دسترسی داشته باشید. برخی از مدل‌هایی که دارای عملکرد بسیار مناسبی در مناطق گرم و مرطوب هستند، به شرح زیر هستند:

  • کولرگازی 24000 گرین مدل GSW-H24P1T1/R1
  • کولرگازی جی پلاس 24000 اینورتر سرد و گرم مدل TM24JN1
  • کولرگازی ایران رادیاتور 24000 مدل IAC-24CH
  • کولرگازی‌ هایسنس مدل HRH-12TQ
  • کولرگازی 12000 اینورتر گرین مدل GWS-H12P1T1A

البته باید بدانید مواردی که در اینجا به آنها اشاره کردیم تنها چند نمونه از میان دهها مدلی هستند که این روزها در بازار هستند و همگی به ویژگی کولرگازی مناطق مرطوب و شرجی پایبند هستند. شما می‌توانید قبل از خرید با کارشناسان در تماس باشید و اطلاعات مناسب را از آنها دریافت نمایید. این مسئله می‌تواند به شما کمک کند به یک محصول مناسب دسترسی داشته باشید و پس از نصب کولر در محیط، هوای محیط را متعادل سازید.