کولرهای گازی می‌توانند در تمامی شهرهای ایران مورد استفاده قرار گیرند و به ایجاد هوای مطبوع در محیط کمک کنند. اما بهتر است بدانید بررسی شرایط آب و هوا یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه شود. تهران، پایتخت ایران، یک کلانشهر بسیار بزرگ است و افراد زیادی از شهرهای دیگر به آن مهاجرت کرده‌اند. همین امر باعث شده است که آب و هوای تهران رو به گرمی برود. به همین دلیل، این سوال مطرح می‌شود بهترین کولر گازی در این شهر کدام است. به طور کلی، تهران در دسته شهرهایی قرار می‌گیرد که آب و هوای معتدل دارد و بهترین کولر گازی برای تهران کولرهای گازی T1 است.

 ملاک تعیین بهترین کولر گازی برای تهران

تهران شهری است که مدل هر قسمت آن با قسمت دیگر متفاوت است و همین امر باعث شده است که بهترین کولر گازی برای تهران تحت تاثیر ملاک‌های مختلفی قرار گیرد. برخی از بخش‌های تهران دارای ساختمان‌های بسیار زیادی هستند و ازدیاد آپارتمان‌ها آن را به یک منطقه گرم تبدیل کرده است. همچنین، برخی از مناطق تهران صنعتی هستند و به دلیل وجود دستگاه‌های مختلف، آب و هوای آن منطقه را تحت تاثیر قرار داده‌اند. در صورتی که می‌خواهید کولر گازی را برای خانه خریداری کنید، باید به اجاق گاز، وسایل گرمایشی و تعداد افرادی که در محل حضور دارند توجه کنید. این ملاک‌ها به شما کمک می‌کند بهترین کولر گازی برای تهران خریداری کنید و از خرید خود رضایت زیادی داشته باشید.

انتخاب کولر گازی بر اساس اینورتر بودن و یا غیر اینورتر بودن در تهران

اینورتر یک ویژگی بسیار مهم است که با پیشرفت تکنولوژی، در کولرهای گازی به کار رفته است و آنها را به محصولات ارزشمندی برای ایجاد یک محیط مطبوع تبدیل کرده است. تکنولوژی اینورتر باعث می‌شود که کولر در برابر تغییر دما بسیار حساس باشد و با کاهش دما، قدرت موتور نیز پایین می‌آید و زمانی که هوا گرم می‌شود، قدرت موتور بالا می‌رود. این مسئله می‌تواند طول عمر کولر گازی را افزایش دهد و به کمپرسور فشار وارد نمی‌شود. کولرهایی که اینورتر ندارند، از این ویژگی برخوردار نیستند. با توجه به این مسئله، می‌توان گفت بهترین کولر گازی برای تهران کولرهای گاز اینورتردار  است. زیرا این تکنولوژی نقش موثری در کاهش هزینه‌های برق دارد.

عوامل تاثیر گذار بر انتخاب ظرفیت کولر گازی

برای اینکه بتوانید بهترین ظرفیت را برای کولر گازی انتخاب کنید، باید به موارد متعددی توجه داشته باشید. عوامل تاثیرگذار بر انتخاب ظرفیت کولر گازی به شرح زیر هستند:

  • متراژ محیط: مهمترین مسئله‌ای که می‌تواند بر ظرفیت کولر گازی اثر بگذارد، متراژ محیط است. هر چقدر که متراژ محیط بیشتر باشد، ظرفیتی که برای کولر گازی انتخاب می‌شود، بالاتر می‌رود و این مسئله می‌تواند به بهبود عملکرد کولر گازی در محیط کمک کند. 
  • نوع فضا: برخی از محیط‌ها مسکونی هستند و برخی از محیط‌ها صنعتی! بی‌شک، در محیط‌های صنعتی آب و هوا بسیار گرم‌تر است و همین امر می‌تواند در انتخاب ظرفیت کولر گازی اثرگذار باشد. 

یکی دیگر از مواردی که باید در تعیین ظرفیت کولر مد نظر قرار گیرد، میزان گرمای محیط است. ممکن است در یک محیط افراد زیادی حضور داشته باشند یا ممکن است پخت‌وپز زیادی در محل صورت گیرد. همچنین، گاهی ساختمان پنجره‌های زیادی دارد و همین مسئله باعث می‌شود که نور زیادی وارد محیط شود. تمامی این موارد می‌توانند در تعیین ظرفیت کولر گازی اثرگذار باشند و در زمان خرید، باید مد نظر قرار گیرند. بهتر است با کارشناسان و کسانی که در این زمینه تخصص دارند، مشورت کنید تا بتوانید بهترین محصول را تهیه نمایید.

مزایای استفاده از کولر گازی در تهران

زمانی که صحبت از خرید بهترین کولر گازی برای تهران می‌شود، این مسئله مطرح می‌شود که مزایای استفاده از کولر گازی در تهران چیست! مزایای استفاده از کولر گازی به شرح زیر هستند:

  • در برخی از موارد، به ویژه در فصل تابستان، ممکن است که رطوبت در تهران افزایش پیدا کند. استفاده از کولر گازی می‌تواند به کنترل رطوبت کمک نماید و فضای مناسبی را برای زندگی و کار به وجود می‌آورد. 
  • در برخی از سال‌ها، هوای تهران بسیار گرم می‌شود و ممکن است کولر گازی پاسخگوی نیازهای محیط نباشد. در این شرایط، کولر گازی محیط را خنک می‌کند و در نتیجه، افراد می‌توانند با تمرکز بیشتر به کار خود ادامه دهند.
  • با توجه به این مسئله که کولرهای گازی دارای فیلترهای جذب گردوغبار هستند، استفاده از این کولرها می‌تواند هوای محیط را تصفیه کند و افراد در یک محیط تازه نفس می‌کشند و برای مدتی حس خوبی را تجربه می‌کنند. 
  • کولرهای گاز از رشد قارچ‌ها، کپک‌ها و حشرات موذی در محل زندگی جلوگیری می‌کنند و محیط را برای آنها ناامن می‌کنند. 

البته به این مسئله توجه داشته باشید که ممکن است با استفاده از کولرهای گازی، هزینه برق افزایش پیدا کند. بنابراین، بهتر است که افراد دائما از این کولرها استفاده نکنند و فقط در صورت لزوم، آن را روشن کنند.